Veelgestelde Vragen

LUISTER VRIJ BIJ MIJ:

Wat is Luister Vrij Bij Mij?

Luister Vrij Bij Mij is een initiatief van Roger Spees. Roger Spees is pianist en webdesigner en had de passie om invulling te geven aan de verlangende vraag van mensen om juist nu van muziek te kunnen genieten. Hier kwam het initiatief Luister Vrij Bij Mij uit voort, gesteund door Olaf Weller en de stichting Vrij Bij Mij. Op het platform van Luister Vrij Bij Mij worden muzikanten en andere beoefenaren van podiumkunsten verbonden met locaties die openstaan voor keuzevrije woonkamerconcerten.

Gaan jullie nog door nu de QR code niet meer gevraagd wordt?

Ja zeker. We leggen onze focus nu op verbindingsconcerten. Genieten van live muziek in knusse huiselijke sfeer zoals huiskamers en andere bijzondere privé locaties waar je dichtbij de artiest de muziek kunt ervaren én gelijkgestemden ontmoeten. We strreven ernaar om in iedere regio regelmatig optredens te verzorgen. Natuurlijk zal hier nooit naar een test of qr gevraagd worden, ook niet als deze weer wordt ingevoerd. Bij ons blijft je keuze altijd vrij. 

Wat is het verschil tussen Keuze Vrij Bij Mij en Luister Vrij Bij Mij?

Keuze Vrij Bij Mij is opgericht door Olaf Weller na zijn eerste initiatief Adem Vrij Bij Mij. Keuze Vrij Bij Mij richt zich op iedereen die bedrijven en instellingen zoekt waar iederéén altijd welkom is, ook zonder test of vaccin. Luister Vrij Bij mij is een idee en initiatief van pianist Roger Spees om artiesten en locaties samen te laten komen op een online platform om keuzevrije woonkamerconcerten te organiseren in een uitgebreide agenda voor iedereen. Er ontstond een logische samenwerking met Olaf en Stichting Vrij Bij Mij en zo is Luister Vrij Bij Mij als aanvulling op de andere initiatieven van Stichting Vrij Bij Mij in de wereld gebracht.

Waar staat het adres van het optreden? / waarom staat er geen adres bij?

De meest gesteld vraag door mensen die ons mailen is “waar kan ik het adres vinden voor het optreden” of iets in die trant. Op onze website staat duidelijk vermeld dat wij de locatie altijd uiterlijk 1 dag van te voren sturen nadat je een ticket voor een optreden hebt gekocht. Dit gaat om de optredens waar de ticket verkoop via ons platform loopt.

Al onze locaties waar wij optredens organiseren zijn privé locaties en die worden niet openbaar bekend gemaakt. Daarom plaatsen wij nooit een adres van een locatie op de site. Je ontvangt het adres en eventueel route- en parkeerinformatie altijd 1 dag voor het optreden in je mail. Is die tijd al verstreken en heb je nog geen mail ontvangen, kijk dan eerst in je spam. Het komt namelijk regelmatig voor, met name bij hotmail adressen, dat de mail in de spam of reclame komt.

HET PLATFORM – ARTIESTEN

Wat doen jullie voor mij als artiest?

Jij meld je aan als artiest in het aanmeldformulier. Uit de ingevulde gegevens in dit formulier maken wij een profiel van jou aan op ons platform. Dit is momenteel nog niet openbaar zichtbaar maar wel voor onze organisators. Wij gaan vervolgens aan de slag om jouw gegevens en wensen te matchen met locaties en als we een geschikte locatie hebben gevonden, nemen we contact met je op om een datum te prikken. Wij maken tickets aan op basis van jouw gewenste prijs. Mensen kunnen vervolgens jouw optreden vinden in de agenda en een ticket kopen.

Hoe meld ik me aan als artiest?

Wij ontvangen veel e-mails van artiesten die zich voorstellen aan ons en of wij hen op de site kunnen zetten. In plaats daarvan hebben we een prachtig formulier gemaakt waar je alles in kwijt kunt. Stuur ons dus geen mail om je aan te melden, maar gebruik aljeblieft het aanmeldformulier.
Uit de ingevulde gegevens in dit formulier maken wij een profiel van jou aan op ons platform. Dit is momenteel nog niet openbaar zichtbaar maar wel voor onze organisators. Wij gaan daarmee aan de slag.
Later krijg je wel de mogelijkheid om je gegevens aan te passen. Wil je nu iets wijzigen of toevoegen in je aanmelding, dan kun je ons wel even mailen. Wij passen het dan aan. 

Kost het geld om mijn profiel te plaatsen als artiest?

Wij vragen momenteel geen geld voor jouw aanmelding en ook niet voor je profiel dat straks mogelijk openbaar zichtbaar wordt op onze website. Wel vragen wij een vergoeding voor ons organisatorisch werk als wij aan de slag gaan voor jou met het matchen met geschikte locaties en optredens plannen. Deze kosten worden betaald uit de opbrengst van de ticketverkoop als er een optreden door ons wordt georganiseerd. 

Wat levert het mij als artiest op als ik een optreden verzorg via jullie?

Wij beschikken over een steeds grotere lijst van locaties waar iedereen welkom is en gaan hieruit zoeken naar een geschikte locatie voor jouw/jullie optreden. Vervolgens gaan we een geschikte datum kiezen samen. We nemen je alles uit handen en zorgen voor de organisatie van het optreden, marketing en promotie zodat je optreden het maximum aantal mensen kan bereiken in deze tijd en tickets verkoopt. 
De tickets worden verkocht op onze website. Uit de opbrengst van de ticketverkoop wordt de artiest betaald incl. de reiskosten, de locatie en wij voor ons organisatie werk. We zullen dan ook bij ieder optreden samen de juiste prijs bepalen op basis van de kosten en gewenste verdiensten voor de artiest en onze organisatie. 
Als je zelf een optreden hebt georganiseerd en dit in onze agenda laat plaatsen, dan vragen we 10% van de ticket opbrengst voor onze diensten zoals promotie in groeiende netwerk van gelijkgestemden, het gebruik van de website en ticket verkoop. 

Kan mijn reeds geplande optreden ook in jullie agenda?

Zeker! Ons bereik is groot en wij hebben de ambitie om hét platform te worden waar je keuzevrije optredens kunt vinden door heel Nederland. Ook hebben we een groot netwerk en bereik. Daarom is het heel logisch om jouw reeds geplande optreden in onze agenda te laten plaatsen. Wij raden dan wel aan om de ticket verkoop ook via ons te laten lopen. Wij vragen hiervoor een bijdrage van 10% over de opbrengst van de ticketverkoop. Als je de ticket verkoop via een externe website laat verlopen, linken wij door naar die site. Ook dan vragen wij 10% over de opbrengst van de ticketverkoop.  

Kan ik mijn aanmelding wijzigen?

Zeker. Dat is momenteel alleen mogelijk door een mail te sturen naar mail@luistervrijbijmij.nl. Later krijg je de mogelijkheid om met jouw eigen account zelf aanpassingen te doen in jouw online profiel. Voor de kosten van de doorontwikkeling kunnen we altijd steun gebruiken.

Komt mijn artiestenprofiel openbaar online?

Op dit moment nog niet. Wij bouwen continu door aan ons platform. In een later stadium krijg je de mogelijkheid om jouw artiestenprofiel ook te tonen op de site (alleen als jij daar toestemming voor geeft). Ook krijg je dan de mogelijkheid wijzigingen aan te brengen aan je profiel. Dat is momenteel alleen mogelijk door een mail te sturen naar mail@luistervrijbijmij.nl. Voor de kosten van de doorontwikkeling kunnen we altijd steun gebruiken.

Hoe lang duurt het voordat er een optreden voor mij georganiseerd wordt?

Je hebt je aangemeld als artiest en nu vraag je je af wanneer je eerste optreden georganiseerd wordt? Op dit moment zijn we met 2 organisatoren die voor artiesten aan de slag gaan. Een optreden organiseren kost vaak meer tijd dan je verwacht en we kunnen dan ook niet voor iedereen die zich aangemeld heel snel een optreden regelen. We zijn continu bezig onze werkwijze en het platform te verbeteren waardoor er steeds meer en sneller optredens georganiseerd kunnen worden. Dit kost tijd en geld. Daarom vragen we ook steun om ons hiermee te helpen. 

Het organiseren van de optredens die wij doen is puur mensenwerk. We zoeken de profielen af en op basis van een aantal criteria en gevoel kiezen we artiesten die ons aanspreken en waarvan we weten dat mensen hier graag naar toe willen. Als een artiesten manager je uitkiest, dan is zij/hij aanspreekpunt voor jou en de locatie die gekozen wordt. 

Wij willen graag dat iedere artiest aan de beurt kan komen maar we kunnen absoluut niets garanderen. We ontvangen heel veel soorten artiesten met verschillende kwaliteiten. We willen een zo breeds mogelijk aanbod in de agenda maar het moet mensen ook aanspreken. Als wij een aantal uur bezig zijn met het organiseren van een optreden, dan zou het heel jammer zijn als er vervolgens niemand komt. Vandaar dat we altijd alles in overweging nemen. 

We zijn nog aan het kijken naar andere mogelijkheden om de match tussen de artiest en de locatie geautomatiseerd plaats te laten vinden en dat je vervolgens als artiest meer mogelijkheden hebt. 

HET PLATFORM – LOCATIES

Hoe kan ik optredens verzorgen in mijn (privé) locatie?

Je kunt jouw locatie aanmelden in het aanmeldformulier. Uit de ingevulde gegevens in dit formulier maken wij een verborgen profiel aan van jouw locatie die alleen wij zien. We gaan vervolgens artiesten matchen met jouw wensen en mogelijkheden en nemen contact met je op om samen een datum of meerdere data te plannen met 1 of meerdere artiesten. 

Krijg ik als locatie een vergoeding voor een optreden?

Ja zeker. Wij zorgen voor een juiste verdeling van de opbrengst uit de kaartverkoop waarbij jij ook betaald krijgt voor het faciliteren van je locatie voor een optreden. Jij bepaalt als locatiehouder wat voor jou een geschikte vergoeding is en we gaan hierover in overleg met de artiest. Voor een huiskamer is dit een ander bedrag dan voor een wat grotere zaal met veel faciliteiten. Denk ook aan bijvoorbeeld kosten voor het stemmen van een piano, gebruik van licht en geluid, hapjes en drankjes, hout voor het haardvuur etc.

Kan ik mijn locatiegegevens wijzigen?

Op dit moment kun je de gegevens van je locatie alleen wijzigen door ons een e-mail te sturen op mail@luistervrijbijmij.nl. Wil je jouw gegevens verwijderd hebben, ook dan kunnen we dit direct voor je doen als je ons een mail stuurt. We ontwikkelen dit platform door zodat het straks mogelijk wordt om je profiel als locatie zelf aan te passen. Dit kost geld. Daarom kunnen we altijd jouw steun gebruiken om dit te kunnen realiseren.

Waar moet ik als locatie aan voldoen?

Wij geven iedere locatie-eigenaar, of je nou een huiskamer ter beschikking stelt of een grotere zaal, zelf de verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het faciliteren van het optreden. We stellen zelf geen directe eisen aan een locatie naast de openheid en het bieden van keuzevrijheid voor de artiesten en de gasten. Ook als je een kleine woonkamer hebt en je ziet de mogelijkheid om bijvoorbeeld voor 4 mensen een optreden te verzorgen, kun je je aanmelden. De optredens die wij bieden hebben een maximum bezoekersaantal van 50 mensen. Dit is toegestaan in niet openbare locaties. 

DONEREN EN HELPEN

Hoe kan ik Luister Vrij Bij Mij ondersteunen?

Je kunt LVBM ondersteunen door te doneren aan onze crowdfunding. Daarnaast kun jij je aanmelden als vrijwilliger van LVBM. Ook zijn we altijd op zoek naar locaties en artiesten om nog meer optredens te verzorgen door heel Nederland. 

Waar wordt het crowdfunding-/donatiegeld voor gebruikt?

Het geld wordt gebruikt om het platform voor Luister Vrij Bij Mij steeds groter te maken, de agendafunctionaliteit uit te breiden, mogelijkheden te bieden voor artiesten om samen te komen en keuzevrij op te treden en steeds meer mensen te bereiken die keuzevrij van cultuur willen genieten. Daarnaast ook voor het hoofddoel van de stichting: het mogelijk maken dat iedere Nederlander vrij kan blijven kiezen rond lichaam en gezondheid/ 

Is anoniem doneren ook mogelijk?

Jazeker, klik ‘anoniem doneren’ aan en je kan, zonder je naam & mailadres op te geven een donatie doen. Bovendien wordt jouw naam nergens openbaar vermeld. Dank je wel.

0
    0
    Je winkelmandje
    Je winkelmandje is leegTerug naar Agenda